Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Αγαπητέ επαγγελματία του Γενικού & Ιατρικού Τουρισμού, Τουρισμού Υγείας, Ευεξίας και Τρίτης Ηλικίας-Γνωρίζεις ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μετρούν την επιτυχία της επιχείρησής σου; -

Αγαπητέ επαγγελματία του Γενικού & Ιατρικού Τουρισμού, Τουρισμού Υγείας, Ευεξίας και Τρίτης Ηλικίας-Γνωρίζεις ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μετρούν την επιτυχία της επιχείρησής σου; - Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης ή αλλιώς KPIs (Key Performance Indicators), καθορίζονται από την ίδια την επιχείρηση με τη θέσπιση στρατηγικών και εταιρικών στόχων και μπορούν να σου δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Είναι αποτελεσματική η διαφήμισή μου; Ποιο κανάλι αποδίδει καλύτερα; Τι αποτελέσματα είχαν οι ενέργειες που έκανα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Τι είδους περιεχόμενο αρέσει στους χρήστες; Τι μου φέρνει περισσότερες πωλήσεις / περισσότερους πελάτες; Μέ πρωτοβουλία των συναδέλφων μου του Τμήματος International Marketing Services ( Ψηφιακού Μάρκετινγκ ) υπό την εποπτεία της κας Angela Kahn , https://shistohilis.wixsite.com/strategyconsulting/management-team Partner και του κου Stamatis Piperidis ,ανεξάρτητο συνεργάτη μας σε Health Care Digital Marketing προετοιμάσαμε ειδικά για τις επιχειρήσεις Υγείας καί Φιλοξενίας τίς σχετικές απαντήσεις σε ερωτηματικά σας Ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μετρούν την επιτυχία της επιχείρησής σου; Το παρακάτω κείμενο έχει επιμεληθεί από τον Δημήτρη Σχιστοχείλη, Σύμβουλος Ανάπτυξης Ιατρικού Τουρισμού, Υγείας, Ευεξίας & Τρίτης Ηλικίας https://www.strategyconsultingagency.com/. Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (KPIs) για Social media Χρησιμοποιείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου; Θέλεις να δεις εάν η στρατηγική και οι ενέργειες που κάνεις αποδίδουν; Απαντώντας σε τέτοιου είδους ερωτήματα μπορείς να συλλέξεις όλα εκείνα τα δεδομένα που θα αποτυπώσουν την πρόοδο και την ανάπτυξη της επιχείρησής σου και να θέσεις νέους στόχους ώστε να αυξήσεις ακόμη περισσότερο την κερδοφορία της. Δείκτες απόδοσης για την απήχηση, αλληλεπίδραση αλλά και των μετατροπών (conversions). Πάμε να τους δούμε αναλυτικά παρακάτω.  Δείκτες Απόδοσης που μετρούν την απήχηση Ένας από τους στόχους που έχεις όταν υλοποιείς ενέργειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι η προσέγγιση όλο και μεγαλύτερου συνόλου ατόμων στους οποίους προβλήθηκε η δημοσίευση ή η διαφήμιση σου. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι απήχηση έχει η κάθε σου ενέργεια, είτε αυτή αφορά σε ένα Instagram post είτε σε ένα Facebook ad (πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook), γιατί έτσι μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα για το αν το περιεχόμενο που δημιουργείς προσεγγίζει το επιθυμητό αριθμό ατόμων αλλά και το πως μπορείς να προσεγγίσεις ακόμη περισσότερους. Οι συγκεκριμένοι δείκτες που αποτυπώνουν την απήχηση είναι οι ακόλουθοι:  1.Impressions (Εμφανίσεις) Ο συγκεκριμένος δείκτης σου δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκε το post ή η διαφήμισή σου στο newsfeed ή το timeline των χρηστών. Ο δείκτης impressions μετράει εμφανίσεις και όχι χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο σου μπορεί να έχει εμφανιστεί στον ίδιο χρήστη παραπάνω από μια φορά. Την πληροφορία αυτή στην παρέχουν τα δωρέαν Στατιστικά εργαλεία που διαθέτει η εκάστοτε πλατφόρμα των social media. Εάν θες να εμβαθύνεις περισσότερο, μπορείς να συγκρίνεις τα impressions των εκάστοτε posts βάσει: χρόνου δημοσίευσης, θεματικής ενότητας, καναλιού, ώστε συνδυάζοντας τα στοιχεία που προκύπτουν να καταλήξεις στο ποια είναι η βέλτιστη στρατηγική δημοσίευσης post.  2. Growth Rate (Ρυθμός αύξησης του κοινού) Βλέπεις αύξηση στον αριθμό των ατόμων που σε ακολουθούν; Με τι ρυθμό προστίθενται νέοι ακόλουθοι στη σελίδα σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ο ρυθμός ανάπτυξης του κοινού μπορεί να σου δώσει το ποσοστό μεταβολής των νέων ακολούθων (followers) σε σχέση με τους υπάρχοντες, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτός ο δείκτης απόδοσης χρησιμοποιείται, κυρίως, για να βγουν συμπεράσματα σχετικά με το πόσο γρήγορα αυξάνεται ο αριθμός των νέων ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο παρακάτω τύπο, μπορείς να δεις πώς γίνεται εύκολα ο υπολογισμός του: Νέοι ακόλουθοι / Συνολικό αριθμό ακολούθων Χ 100 = % Ρυθμός αύξησης κοινού Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να βρεις το ποσοστό ρυθμού αύξησης του κοινού είναι: 1. Βρίσκεις από την πλατφόρμα που χρησιμοποιείς τον αριθμό των Νέων Ακολούθων, αφαιρώντας από το σημερινό συνολικό αριθμό των ακολούθων, τον συνολικό αριθμό των ακολούθων προγενέστερης ημερομηνίας. Για να τους βρείς θα πρέπει να πας στη διαχείριση σελίδας (Manage Page) στην καρτέλα Στατιστικά (Insights) και μετά να κλικάρεις στο Ακόλουθοι (Followers). 2. Διαιρείς τον αριθμό των νέων ακολούθων (για την χρονική περίοδο που σε ενδιαφέρει) με το συνολικό αριθμό των ακολούθων. 3. Πολλαπλασιάζεις με εκατό και έχεις το ποσοστό του ρυθμού αύξησης του κοινού.  3.Το reach (Απήχηση) ενός post Υπάρχει η δυνατότητα να δεις, πόσοι είδαν το post σου από τη στιγμή που το δημοσίευσες. Μπορείς να εξετάσεις το reach που έχουν τα post σου με βάση τον τύπο τους (π.χ. βίντεο, εικόνες, slideshow), τη θεματολογία τους (π.χ. αφορούσε προϊόντα, υπηρεσίες, προσφορές) και την ώρα ή την ημέρα δημοσίευσης τους. Έτσι, θα δεις ποιος τύπος περιεχομένου, με τι θέμα και σε ποια χρονική στιγμή προσεγγίζει το μεγαλύτερο κοινό. Την πληροφορία αυτή στην παρέχουν τα δωρέαν Στατιστικά εργαλεία που διαθέτει η εκάστοτε πλατφόρμα των social media. Επιπλέον μπορείς να δεις το organic reach (οργανική απήχηση) είτε το paid reach (πληρωμένη απήχηση). Το organic reach (οργανική απήχηση), αφορά στον αριθμό των ατόμων που εμφανίστηκε στην οθόνη τους ένα post χωρίς να είναι πληρωμένη διαφήμιση ενώ το paid reach (πληρωμένη απήχηση) αφορά στα άτομα που είδαν το post το οποίο έχει προωθηθεί με πληρωμένη διαφήμιση.  Social Media KPIs που μετρούν την Αλληλεπίδραση Θέλεις να μάθεις τον αριθμό των ατόμων που αλληλοεπιδρούν με τα posts σου; Πώς αλληλεπιδρούν (like, σχόλιο, κοινοποίηση κ.α.) και ποιο είναι το είδος του περιεχομένου που τους οδηγεί σε αλληλεπίδραση; Οι δείκτες απόδοσης αλληλεπίδρασης, σε βοηθούν να πάρεις απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα και να προσαρμόσεις τις ενέργειές σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύμφωνα μ ’αυτά.  4.Virality rate (Ποσοστό των viral posts) Κι όμως η φράση που έχεις ακούσει ότι η δημοσίευση έγινε viral, μπορεί να μετρηθεί και να αποτυπωθεί σε ποσοστό. Αυτό το KPI δηλώνει το ποσοστό των ατόμων που κοινοποίησαν τη δημοσίευσή σου σε σχέση με τον αριθμό των ατόμων στους οποίους εμφανίστηκε. Η μέθοδος μέτρησης αυτού του ποσοστού συνεπάγεται το συνολικό αριθμό των κοινοποιήσεων και το συνολικό αριθμό των εμφανίσεων. Η διαίρεση αυτών των δύο τιμών και ο πολλαπλασιασμός τους επί εκατό δίνουν το virality rate. Κοινοποιήσεις / Εμφανίσεις Χ 100 = % Viral posts  5 .Average engagement rate (Ποσοστό αλληλεπίδρασης ακολούθων) Θέλεις να μάθεις το ποσοστό αλληλεπίδρασης των ακολούθων λαμβάνοντας υπόψη τα likes, τις κοινοποιήσεις και τα σχόλια; Με μια απλή πράξη μπορείς! Likes & Σχόλια & Κοινοποιήσεις / Ακόλουθοι x 100 = Αλληλεπίδραση ακολούθων 1. Πρόσθεσε τα likes, τις κοινοποιήσεις & τα σχόλια 2. Διαίρεσε προς τον συνολικό αριθμό των ακολούθων 3. Πολλαπλασίασε Χ 100 και βρες το %ποσοστό Αλληλεπίδρασης ακολούθων. Για παράδειγμα: Εάν ο συνολικός αριθμός των likes, των κοινοποιήσεων και των σχολίων είναι 3.000 και ο συνολικός αριθμός ακολούθων 28.000 τότε: 3000/28.000 *100 = 10,71%.  6. Amplification rate (Δείκτης ενίσχυσης) Είναι πολύ σημαντικό οι ακόλουθοί σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να βρίσκουν ενδιαφέρον το περιεχόμενό σου και να το κοινοποιούν. Ο λόγος είναι ότι ενισχύουν τις ενέργειες προώθησης της επιχείρησης και διευρύνεται η απήχηση (reach) της δημοσίευσής σου. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών είναι η αύξηση του αριθμού των ακολούθων. Μέσω αυτού του δείκτη, μπορείς μετρώντας τις κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαιρώντας τα προς τον συνολικό αριθμό ακολούθων, να βρεις το ποσοστό των ακολούθων που κοινοποιούν τις δημοσιεύσεις σου στα social media. Κοινοποιήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης / Συνολικός Αριθμός Ακολούθων Χ 100 = % Δείκτης Ενίσχυσης  Social Media KPIs που μετρούν τις Μετατροπές Οι δείκτες απόδοσης του ποσοστού μετατροπών για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποτυπώνουν το ποσοστό του κοινού που πραγματοποίησε την επιθυμητή ενέργεια που έχει αξία για την επιχείρησή σου. Οι δείκτες που ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία, θα σου δείξουν εάν οι δημοσιεύσεις και το περιεχόμενο που δημιουργείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πετυχαίνει το στόχο του. Ο στόχος των δημοσιεύσεων μπορεί να είναι για παράδειγμα το κατέβασμα ενός αρχείου, η αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών, η εγγραφή σε ένα newsletter κ.α., τα οποία ολοκληρώνονται συνήθως στο website σου.  7. Το Conversion rate (Ποσοστό μετατροπών) Υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό αριθμό των κλικ του post ή της διαφήμισης και το συνολικό αριθμό των μετατροπών (conversions). Οι μετατροπές, υπολογίζονται με τις φορές που ο χρήστης κλικάρε στο call to action (δηλ. προτροπή για ενέργεια) και ολοκλήρωσε την επιθυμητή ενέργεια. Δες τον τρόπο υπολογισμού στον παρακάτω τύπο: Μετατροπές / Κλικ x 100 = % Ολοκλήρωσης ενέργειας (π.χ. αγοράς) Οι δείκτες που αφορούν στις μετατροπές είναι πολύ σημαντικοί για όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων!  8. Το CTR ή αλλιώς Click through rate Είναι το μαγικό ποσοστό που σου δείχνει πόσοι εντέλει από εκείνους που βλέπουν τη δημοσίευση (Impressions), κλικάρουν στο call to action (προτροπή ενέργειας). Με αυτό τον δείκτη μπορείς να σχηματίσεις μία ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το αν αυτό που προσφέρεις στον χρήστη είναι πρώτα δελεαστικό και στη συνέχεια χρήσιμο για εκείνον. Στην περίπτωση που είναι χρήσιμο για εκείνον κλικάρει στη δημοσίευσή σου. CTA Κλικ / Εμφανίσεις x 100 = % CTR  9. Το Bounce rate (Ποσοστό εγκατάλειψης) Eίναι εκείνο που θα σου δείξει την αρνητική πλευρά των ενεργειών σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δηλώνει το ποσοστό εκείνων που αποφάσισαν να πατήσουν στο call to action (κουμπί προτροπής), προσγειώθηκαν στη σελίδα προορισμού (landing page) του website σου, αλλά δεν ολοκλήρωσαν την ενέργεια προτροπής (δηλ. αγορά, κλείσιμο ραντεβού κ.ά.). Είναι σημαντικό να ελέγχεις ότι αυτό το ποσοστό δεν αυξάνεται, αλλά μειώνεται μήνα με τον μήνα. Μπορείς να δεις αυτό το ποσοστό από τα Google Analytics.  10. Cost-per-click (CPC) (Κόστος ανά κλικ) Πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως μέσο προώθησης των υπηρεσιών τους και προσέγγισης νέων πελατών. Το CPC ή αλλιώς κόστος ανά κλικ, είναι ο δείκτης που αποτυπώνει το ποσό που πληρώνεις κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στην διαφήμισή σου στα social media. Οι διαφημιστικές καμπάνιες που δημιουργείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σου δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίσεις χιλιάδες χρήστες εύκολα ενώ πληρώνεις μόνο στην περίπτωση που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου. Ο δείκτης CPC, είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς μπορεί να σου δείξει το κατά πόσο η επένδυση που κάνεις σου αποφέρει κέρδος. Ο υπολογισμός του δείκτη μπορεί να γίνει ως εξής: Συνολική δαπάνη διαφήμισης / Συνολικά κλικ = Κόστος ανά κλικ Εάν οι διαφημίσεις σου στα social media σου αποφέρουν τα αναμενόμενα κέρδη, αυτό σημαίνει ότι είναι η κατάλληλη ενέργεια προώθησης για την επιχείρησή σου. Εάν όχι, τότε μπορείς να προχωρήσεις σε μία επαναξιολόγηση των ενεργειών προώθησης και να δοκιμάσεις διαφορετικές πλατφόρμες social media ή άλλα digital κανάλια διαφήμισης. Tip! ΓνώρισεΤο Αλφαβητάρι των Digital Services - κατόπιν ζήτησης μπορεί να σας αποσταλεί , δωρεάν ευανάγνωστο PDF παρουσίασης των παρακάτω αναφερόμενων :  PPC Το Αλφαβητάρι των Digital Services https://shistohilis.blogspot.com/2020/08/ppc-digital-services.html  Το Αλφαβητάρι των Digital Services Facebook https://shistohilis.blogspot.com/2020/08/digital-services-facebook.html  Email Marketing Το Αλφαβητάρι των Digital Services https://shistohilis.blogspot.com/2020/08/email-marketing-digital-services.html  Το Αλφαβητάρι των Digital Services Websites https://shistohilis.blogspot.com/2020/08/digital-services-websites.html τους πιο δημοφιλείς όρους που χρησιμοποιούνται στο digital marketing για να μπορείς να παρακολουθείς θέματα σχετικά με την προβολή σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τώρα που γνωρίζεις ποιοι είναι οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (KPIs) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορείς να σχηματίσεις μία ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία της επιχείρησής σου. Προγραμμάτισε τις ενέργειές σου, με προσοχή και μεθοδικότητα, και σύντομα θα δεις τον αριθμό των ακολούθων και των πελατών σου να αυξάνονται. Π Με εκτίμηση Δημήτριος Σχιστοχείλης https://www.strategyconsultingagency.com/ Ιδρυτής του GLOBAL HEALTH CARE MEDICAL TOURISM Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης Ιατρικού Τουρισμού του Aklipieia Health Cluster http://www.athenahealthtourism.com/ Email: info@strategyconsultingagency.com

1 σχόλιο:

Alexander Juan είπε...

Ψάχνει κανείς εδώ για δάνειο;
Ο κ. Pedro και η εταιρεία δανείων εργασίας του μου δανείζουν ένα δάνειο 400.000 ευρώ μετά από κάποια οικονομική κατάσταση στη ζωή μου, ο κ. Pedro εργάζεται με μια αξιόπιστη εταιρεία δανείων που δίνει δάνεια με το πολύ χαμηλό επιτόκιο 2% οποιουδήποτε είδους δανείου θέλετε εφαρμόστε αρκεί να κάνετε μια επιστροφή ειλικρίνεια και εμπιστοσύνη.
Όποιος αναζητά δάνειο μπορεί να επικοινωνήσει με τον κ. Pedro στο email: pedroloanss@gmail.com