ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Από Δημήτρη Σχιστοχείλη Project Manager στη Spyrou Philoxenia
Τα social media δεν είναι μέσα direct Πωλήσεων ή άμεσης
κερδοφορίας (κάτι που χρειάζεται ΚΑΘΕ επιχείρησή).
Εάν θέλουμε να
πουλήσουμε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την πληρωμένη διαφήμιση. Χρειαζόμαστε
έξυπνους τρόπους για να αυξήσουμε το ROI από τα Social Media
φέρνοντας Νέα Leads πέραν καί πάνω από την αποκλειστική δημιουργία Likers & Followers.
Προσωπικά προτείνω:
Ø
Να καθορίσουμε τον ΣΤΟΧΟ ΜΑΣ (π.χ. αύξηση των website conversions όσων ήρθαν από την fan page
Ø
Σαφώς να διατηρήσουμε ενεργή την παρουσία μας.
Ø
Αξιοποίηση των διαφημίσεων που
προσφέρουν τα Social Media Networks.
Εκτός από διαφήμιση στο Facebook υπάρχουν οι διαφημίσεις στο Linkedin
(που πρέπει να έχουμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ) με δυνατότητα προσθήκης κουμπιού στην διαφήμιση για συλλογή απευθείας Leads.
Ένα εναλλακτικό μέσο διαφήμισης είναι το You Tube (True view μέσω του Google Adwords).
Ø
Μέτρηση των αποτελεσμάτων των
διαφημίσεών μας.
Ø
ΠΟΛΥ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Να συνδυάσουμε τα Social Media με άλλες ενέργειες Marketing όπως:
√
Ενσωμάτωση social buttons
στο newsletter μας (στέλνουμε κατά εκατοντάδες).
√ Στην ευχαριστήρια
επιστολή μας ή και
√ στο blog μας (είναι MUST από όλους τους guru των Social Media).
Ø
Πολιτική των posts
Ποια είναι η σχεδιαζόμενη μορφή τους, έχει στοιχεία που να
καταγράφουν την απήχησή τους. Προσωπικά
παρατηρώ ότι υπάρχει σε πολλές περιπτώσεις θεαματική πτώση μήνα με το μήνα,
ανάρτηση με ανάρτηση.
ΠΡΕΠΕΙ να παρακολουθούμε την κλιμάκωση του Average Organic Reach of Content δημοσιεύσεών μας στην
εταιρική σελίδα μας στο Facebook.
Επομένως γνωρίζουμε εάν πηγαίνουμε προς την σωστή
κατεύθυνση;
Που εξακολουθεί να
είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του επιχειρηματία για ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Πρόσφατα διάβασα (παλαιό άρθρο 15/01/2014) της Facebook για τις «πονηράδες»
που κάνουν οι επιχειρήεις αναρτώντας προσφορές και εκπτώσεις στην σελίδα των στο Facebook.
Παρακαλώ διάβασέ το: https://www.facebook.com/business/news/update-to-facebook-news-feed
και εξήγησέ μας πώς θα ξεπεράσουμε την
τιμωρία μας από το Facebook
καί για τις δικές μας «πονηράδες» .
Όπως καταλήγω στην ερώτηση:
Γιατί μαζεύουμε fans & δίνουμε δώρα , κλπ;
Επομένως εύλογο το επόμενο ερώτημα.
Ποιος είναι ο λόγος
να έχουμε ΚΥΡΙΑΡΧΗ Στρατηγική μας τον αριθμό των fans;;
Οι ειδικοί μας λένε,
προτείνω μάλιστα να προσκαλέσουμε κάποιους ή/και να παρακολουθήσουμε σχετικά webinars :
·
Να σταματήσουμε με την ποσότητα
·
Να ασχοληθούμε σοβαρά με την ποιότητα
·
Να σταματήσουμε τα Promotional Posts
·
Να γράφουμε πιο Κοινωνικά Posts με περισσότερο
προσωπικό χαρακτήρα.
·
Να ανοίξουμε διάλογο με τους fan μας (όχι πλέον απλούς likers)
·
Να κάνεις ανάλυση στα Insights που μπορούμε να λαμβάνουμε εκπληκτικές πληροφορίες με σκοπό να δουν ποια
posts αρέσουν στους fan μας, ποια είναι τα πιο
δημοφιλή και ποιες είναι οι καλλίτερες ώρες.
Έμφαση προτείνω στα παραπάνω
ώστε να γίνουμε περισσότερο Likeable και να αυξήσουμε το organic reach των post μας.
Επίσης οι ειδικοί τονίζουν
ότι για τα Ξενοδοχεία οι διαφημίσεις στο
Google AdWords είναι αποτελεσματικότερες.
To facebook είναι αποτελεσματικό για mainstream προϊόντα, ξυλόσομπες, i-phone, frozen yogurt, τρέξιμο, ποδήλατο, ζούμπα, ρούχα, παπούτσια, χειροποίητα
προιόντα, τρόφιμα, υπηρεσίες σε πολύ εξειδικευμένα groups π.χ. μαμάδες.
Πέραν από τα παραπάνω
παραμένει το ερώτημα πώς θα γίνουν τα Social Media της επιχείρησής μας πιο αποδοτικά, λαμβάνοντας
υπόψη ότι υπάρχουν πλέον των 4.000.000 λογαριασμών Facebook στην Ελλάδα και είναι προφανές ότι όλες οι
επιχειρήσεις προσπαθούν να πάρουν ένα κομμάτι της πίτας.
Προτείνω την άμεση ενεργοποίηση και
πλήρη αξιοποίηση του Word of Month effect των Social Media γνωστό ως Viral Effect.
Το Viral Effect υποστηρίζεται από το Facebook δεν μπλοκάρεται από το φίλτρο EdgeRank (μετέπειτα News Feed Algorithm).
Άρα: 1. Διαμόρφωση Viral περιεχομένου
2. Διαφήμιση στο Facebook
Υπάρχουν εταιρίες στην αγορά
που αμείβονται μόνον επί αποτελέσματος πώλησης και αμοιβή τους (affiliated Marketing).
3. Να δημιουργήσουμε ιδέες
για Social Media Engagement
4. Να τρέξουμε αποκλειστικές
προσφορές μόνο από τα Social Media Account μας.
5. Πώς να κρατήσουμε
τους επισκέπτες στην σελίδα μας.
6. Πέραν του Facebook
& Instagram τι κάνουμε με Linkedin,
Twitter, Google+, Pinterest.
7. Αξιοποίηση του mix των Social Media & Διαχείριση του μέσω του www.hootsuite.com (το λεγόμενο channel manager των Social Media).
8. Να καταγράφουμε καί να συζητάμε σε μηνιαία βάση αριθμό
των fans, αριθμό ημερήσιων επισκέψεων, αύξηση του engagement, αύξηση traffic στις κρατήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου