SEO για Αρχάριους:
Συμβουλές για ιστοσελίδες
Του Δημήτρη Σχιστοχείλη Project Manager at
Spyrou Philoxenia
Στην Ελλάδα της μόνιμης κρίσης, με
μαύρο σκοτάδι στην άκρη του τούνελ και απαγορευτικό για τους περισσότερους
ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις να επενδύσουν σε υπηρεσίες SEO καθώς
το κόστος του υπερβαίνει
κατά πολύ το διαθέσιμο budget, εύλογες είναι οι ερωτήσεις: “Πώς μπορώ να κάνω SEO μόνος μου;”
ή “Ποιος είναι ο καλύτερος
οδηγός SEO για αρχάριους;“.
Αν λοιπόν και εσείς ανήκετε σε αυτούς
που θέλουν να προσπαθήσουν μόνοι τους να κάνουν SEO στην ιστοσελίδα τους μη
γνωρίζοντας πολλά πράγματα γι’ αυτό και όχι να εμπιστευτούν μια εταιρεία SEO, τότε αυτός
ο οδηγός SEO για
αρχαρίους 5000+ λέξεων είναι
για εσάς. Καθίστε αναπαυτικά και ξεκινάμε…
Τί Είναι το SEO;
Ο όρος SEO προέρχεται
από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimisation – SEO (ή optimization αν προτιμάτε τα Αμερικάνικα), το
οποίο και μεταφράζεται σε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης.
Πρόκειται δηλαδή για το
σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιούνται είτε πάνω στο ίδιο το site (on-page
SEO) είτε έξω από αυτό (off-page SEO) προκειμένου να καταφέρουμε να
“πλασάρουμε” την ιστοσελίδα μας όσο πιο ψηλά γίνεται στην κατάταξη των
οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και να επωφεληθούμε του δωρεάν
traffic που αυτό συνεπάγεται.
Χρειάζομαι και Εγώ SEO στην Ιστοσελίδα μου;
Χωρίς πολλά πολλά
λόγια… ΝΑΙ. Έρευνες έχουν δείξει ότι
το Click
Through Rate (CTR), το ποσοστό δηλαδή των αποτελεσμάτων
που clickάρονται ανήκει κατά 80% στις
καταχωρήσεις της πρώτης σελίδας και μόλις ένα 20% των
χρηστών προχωρά στις επόμενες σελίδες.
Τη μερίδα του λέοντος φυσικά κατέχουν οι 3 κυρίως πρώτες θέσεις. Στο
διάγραμμα που ακολουθεί μπορούμε πολύ παραστατικά να διαπιστώσουμε τη σημασία
της… πρωτιάς στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και ειδικά της
Google μιας και για την Ελληνική αγορά έχει σχεδόν το μονοπώλιο κατέχοντας
το 97% των συνολικών αναζητήσεων στις
μηχανές αναζητήσης.

Organic Click Through Rate by Search Position
Και τώρα που ξεκαθαρίσαμε ότι το SEO δεν είναι πλέον μία… nice to have
στρατηγική αλλά αναγκαιότητα, ας δούμε ποιες τεχνικές /
πρακτικές / επιλογές μπορούμε να εφαρμόσουμε / ακολουθήσουμε ώστε να επιτύχουμε
τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα μέσω SEO. Και μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για το πώς θα κάνετε SEO μόνος σας οπότε
αυτά που ακολουθούν είναι best practices που μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα και
να αποδώσουν υπέροχα αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα αφήνοντας τον
ανταγωνισμό να τρίβει τα μάτια του!
1. Επιλογή Domain Name
(Make it Brandable)
First thing first σε αυτό τον οδηγό
SEO για αρχάριους το domain! Αν δεν έχουμε domain δεν μπορούμε να έχουμε και
ιστοσελίδα οπότε για ποιο SEO να μιλάμε. Πολλοί πιστεύουν ότι η επιλογή του
κατάλληλου domain είναι απλή υπόθεση και δυστυχώς πλανώνται πλάνην οικτράν.
Το domain πρέπει να
εκφράζει το brand μας, να είναι σύντομο, brandable και κατά
το registration να το “κλείσουμε” για
πολλά χρόνια (ναι καλά υποψιαστήκατε – το πόσα χρόνια in advance κατοχυρώνεις ένα
domain είναι ranking factor / παράγοντας κατάταξης για τη Google καθώς
λαμβάνεται ως μία επιπλέον ένδειξη αξιοπιστίας).
Το οποιοδήποτε SEO
πλεονέκτημα λόγω EMD (exact match domain) δεν είναι τίποτα μπροστά στην
ανύπαρκτη αξία ενός τέτοιου brand. Επίσης η επιλογή domain δεν πρόκειται
να απογειώσει την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας αλλά θα βοηθήσει
στο λεγόμενο awareness (αναγνωρισιμότητα) του brand σας στο πέρασμα του χρόνου.
Ένα επίσης λάθος που
κάνουν πολλοί είναι να κατοχυρώνουν πολλαπλά domains προκειμένου να “καλύψουν”
πολλές περιοχές πχ
- ydravlikos-perioxi1.gr
- ydravlikos-perioxi2.gr
- ydravlikos-perioxi3.gr κοκ
Απλά μην το κάνετε! Οι
πιθανότητες να έχετε καλύτερα αποτελέσματα είναι σημαντικές (τουλάχιστον για
την ώρα) αλλά σε βάθος χρόνου δεν αξίζει πιστέψτε με.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν
στοχεύετε μόνο την Ελληνική αγορά τότε το domain πρέπει να .gr.
Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πάτε στο Google Search Console >> Search Traffic >> International
Targeting >> Country και να επιλέξετε την Ελλάδα ως χώρα στόχευσης.
2. Επιλογή Εταιρίας Φιλοξενίας (Web Hosting)
Τώρα που έχουμε το
domain ήρθε η στιγμή να βρούμε πού θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα μας. ΔΥΣΤΥΧΩΣ οι
περισσότεροι επιλέγουν και εδώ τη φθηνότερη λύση (βλέπε shared hosting με
κόστος 2-3€/μήνα). Κάνετε το SEO μόνος σας οπότε εξοικονομείτε χρήματα –
επενδύστε λοιπόν στην κατάλληλη επιλογή
πακέτου φιλοξενίας η οποία θα σας παρέχει ασφάλεια, αξιοπιστία, ταχύτητα και υποστήριξη.
Το πακέτο φιλοξενίας που θα
επιλέξετε κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία ή μη της ιστοσελίδας σας. Δεν
μπορώ πραγματικά να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να επενδύσετε σε αυτό, ειδικά
σε περιπτώσεις ηλεκτρονικών
καταστημάτων. Φθηνή=κακή επιλογή σημαίνει απλά ότι θα
χρειαστείτε πολύ σύντομα τεχνική
υποστήριξη η οποία… θα σας κοστίσει πολύ περισσότερο
μακροπρόθεσμα!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Εν έτη
2017, φροντίστε ο server που θα επιλέξετε να υποστηρίζει το πρωτόκολλο http2. Απαραίτητη προϋπόθεση βεβαίως είναι
να έχετε εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας SSL, οπότε μην
παραλείψετε την επόμενη παράγραφο.
3.
Εγκατάσταση Πιστοποιητικού Ασφαλείας (SSL)
Μέχρι και πριν λίγο σχετικά καιρό,
αν η ιστοσελίδα σας δεν παρείχε τη δυνατότητα ηλεκτρονικών συναλλαγών online
(πχ eshop), το πιστοποιητικό
ασφαλείας (SSL)θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως… πολυτέλεια. Σήμερα πλέον είναι απλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.
Οι λόγοι πολλοί με τους κυριότερους να είναι:
- Η ολοένα και μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των
χρηστών σε θέματα ασφαλείας και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων. Πολύ
απλά αν δεν έχεις SSL και διαθέτεις ηλεκτρονικό κατάστημα πολλοί είναι
αυτοί που δεν θα προχωρήσουν σε αγορά από το eshop σου.
- Η κρυπτογράφηση μέσω HTTPS είναι επίσημα πλέον
και δια
στόματος Google, ranking factor δηλαδή παράγοντας κατάταξης της
ιστοσελίδας μας στα SERPs (Search Engine Result Pages). Με απλά λόγια:
έχεις SSL, βλέπεις ένα μικρό boost στη Google. Δεν έχεις SSL, κάθεσαι με
σταυρωμένα χέρια και βλέπεις τους υπόλοιπους που το ενεργοποιούν να σε…
προσπερνούν!
- Από τον Ιανουάριο του 2017 με την έλευση της
έκδοσης 56 του Google Chrome, σελίδες που απαιτούν την πληκτρολόγηση
κωδικών ασφαλείας ή πιστωτικών καρτών θα φέρουν την ένδειξη “Not Secure” αν δεν
διαθέτουν έγκυρο πιστοποιητικό ασφαλείας SSL (εικόνα κάτωθι).

- Σε επόμενες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν η
ένδειξη θα είναι ακόμα πιο έντονη με κόκκινο χρώμα συνοδευόμενη από το
σχετικό τρίγωνο του κινδύνου (εικόνα κάτωθι).

4.
Google Search Console (GSC)
Ο λόγος που κάνετε SEO μόνος σας
είναι πιθανότατα η εξοικονόμηση χρημάτων. Το Google Search Console (πρώην
Webmaster Tools) είναι ένα δωρεάν εργαλείο
της Google και απλά δεν νοείται να βελτιστοποιείς ένα website χωρίς να έχεις
πρόσβαση στα υπερπολύτιμα δεδομένα που βρίσκεις σε αυτό.
Η πρόσβαση σε αυτό πραγματοποιείται
με το ίδιο Google account που χρησιμοποιείτε στο gmail σας (κοινό για όλα τα google
properties).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Επενδύστε
χρόνο σε αυτό το εργαλείο καθώς οι δυνατότητες του είναι τεράστιες και το
σημαντικότερο τα δεδομένα έρχονται απευθείας
από την πηγή, την ίδια τη Google. Μη βιαστείτε να κλείσετε τον browser και
δεν ολοκληρώσετε το διάβασμα του άρθρου καθώς στο τέλος του θα βρείτε μια
τεχνική η οποία από μόνη της και μόνο μπορεί να διπλασιάσει (ακόμα και να
τριπλασιάσει) το traffic του website σας μέσα σε λίγα λεπτά κάνοντας χρήση του
GSC.
5.
Google Analytics (GA)
Πριν αποκτήσετε μεγάλη εμπειρία και
έχετε ανάγκη από reports για προχωρημένους χρήστες (heatmaps,
scroll-maps, mouse tracking κοκ) είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτείτε στο
έπακρο το GA. Όπως και στην περίπτωση του GSC έτσι και εδώ,δύο οι σημαντικότεροι λόγοι για να το χρησιμοποιείτε: είναι δωρεάν και είναι της Google.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Μπορείτε
να μάθετε τα πάντα για το GA στην Google
Analytics Academy.
6.
Δημιουργείστε Blog (Content Marketing)
Αν δεν έχετε blog στην ιστοσελίδα
σας απλά σταματήστε το
διάβασμα αυτού του άρθρου τώρα και δημιουργείστε ένα αυτή
τη στιγμή (μην ξεχάσετε να επιστρέψετε για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο).
Όταν βέβαια μιλάμε για blog και
marketing περιεχομένου μη βιαστείτε να το θεωρήσετε εύκολο. Το blog σας πρέπει
να περιέχει πληροφορία χρηστική, ποιοτική & μοναδική η οποία να στοχεύει το
κοινό στόχο και να παρέχει αξία στον επισκέπτη δίνοντας απαντήσεις στα
ερωτήματα του. Το μέγεθος δε, παίζει τεράστιο ρόλο καθώς το μέσο μέγεθος των άρθρων που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της
Google είναι 1850 λέξεις.
7. Φιλικότητα προς Όλες τις Συσκευές
Σύμφωνα με τα στοιχεία
από το Consumer
Barometer with Google στην Ελλάδα για το 2016:
- 60% των χρηστών συνδέεται στο internet καθημερινά
- 35% των χρηστών χρησιμοποιεί 2 συσκευές για τη
διασύνδεση του στο internet (desktop, smartphone ή tablet)
- 20% των χρηστών χρησιμοποιεί 3 συσκευές για
τη διασύνδεση του στο internet (desktop, smartphone ή tablet)
- 52% των χρηστών έχει πρόσβαση στο internet με την
ίδια συχνότητα τόσο από desktop όσο και από mobile συσκευές
·
γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο καιρός που η ιστοσελίδα μας αρκούσε
να δείχνει ωραία σε desktop συσκευές και μόνο έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Με την
πρόσβαση από κινητές συσκευές να έχει προσπεράσει αυτή από desktop, το να έχεις
μια ιστοσελίδα η οποία να είναι φιλική προς όλες τις συσκευές και μεγέθη
οθονών είναι περισσότερο από απαραίτητο πλέον.
·
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Χρησιμοποιήστε
το Mobile-Friendly
Test της Google για να ελέγξετε πόσο φιλική είναι η
ιστοσελίδα σας στις κινητές συσκευές. Αν δείτε την ένδειξη “Page is mobile-friendly”
τότε όλα καλά. Σε διαφορετική περίπτωση (Page
is not mobile friendly) ακολουθείστε τις οδηγίες που θα σας
δοθούν προκειμένου να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη από mobile συσκευές.
8. Βελτιστοποίηση Ταχύτητας Φόρτωσης
·
Σύμφωνα με έρευνα της CD Networks:
- Η Amazon υπολόγισε ότι 1 δευτερόλεπτο καθυστέρηση στη ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας της έχει ως
αποτέλεσμα απώλειες
$1.6δις / χρόνο.
- Μειώνοντας το χρόνο φόρτωσης κατά 3 δευτερόλεπτα μπορείς
να αυξήσεις
τις πωλήσεις κατά 7-12%.
- 21% των
επισκεπτών εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών επειδή η
διαδικασία είναι χρονοβόρα.
- 40% των
Αμερικανών εγκαταλείπουν ένα
ecommerce website αν αυτό αργεί περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα να
φορτώσει από το κινητό τους.
- Μια ιστοσελίδα που παίρνει 5 δευτερόλεπτα να ανοίξει έχει ως αποτέλεσμα 38% λιγότερα conversions για τον κάτοχο της.
Με βάση τα παραπάνω
γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα απόκρισης μιας
ιστοσελίδας.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Ελέγξτε
τη ταχύτητα του δικού σας website με το Page Speed Insights της Google.
Συμπληρωματικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το GT Metrix και
το Pingdom.
Δεν είναι όλες οι προτεινόμενες βελτιώσεις εύκολες αλλά κάποιες από αυτές
μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα από εσάς και να επηρεάσουν θετικά
την εμπειρία χρήστη.
9.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Όπως είδαμε και ακριβώς από πάνω η
ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι κάτι παραπάνω από σημαντική και η
Google δίνει πολύ βάρος σε αυτή. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η Google παρουσίασε
πριν λίγο καιρό ένα νέο project, αυτό των Accelerated Mobile Pages σκοπός του
οποίου είναι να κάνει τις σελίδες να ανοίγουν με καταπληκτική
ταχύτητα. Όπως φανερώνει και το όνομα του, η εμπειρία αυτή είναι διαθέσιμη μόνο για πρόσβαση από mobile
συσκευές.
10.
Σωστά Δομημένα & Περιεκτικά URLs
Το URL που δημιουργείτε κάθε φορά
που προσθέτετε μια νέα σελίδα ή ένα άρθρο πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό, να περιέχει το κυρίως keyword που
στοχεύετε και να είναι σε πλήρη σύνδεση με το κεντρικό τίτλο (headline) και
φυσικά το περιεχόμενο της σελίδας. Για παράδειγμα σε αυτό το άρθρο το main
keyword είναι “seo για
αρχάριους“. Το URL λοιπόν διαμορφώθηκε αναλόγως σε:
και όχι σε κάτι σαν
https://digitalshistohilis.gr/πώς-θα-μάθετε-να-προωθείτε-μόνος-σας-την-ιστοσελίδα-σας-αν-είστε-αρχάριος/
Επιπλέον λέξεις όπως το “μου”, “από”, “τον”, “της”, “το”, “ο”, “η”, “θα”, “να”,
“για” κοκ (ονομάζονται και stop words) δεν προσθέτουν καμία αξία και καλό
είναι να αποφεύγονται.
11.
Βελτιστοποιήστε τα Title Tags
Τα title tags ήταν (και ακόμα
παραμένουν σε μικρότερο βαθμό) μία από τις πιο σημαντικές παραμέτρους της
on-page βελτιστοποίησης για 3 κυρίως λόγους:
1.
Ορίζουν το περιεχόμενο που αναμένεται να
βρει ο επισκέπτης μόλις κάνει click πάνω στο snippet
2.
Χρησιμοποιείται από τις μηχανές αναζήτησης
και ως παράγοντας κατάταξης αλλά φυσικά και ως ο κυρίως τίτλος στο snippet .
3.
Διαβάζεται” αυτόματα από τα social
networks όταν κάποιος κάνει share το περιεχόμενο μας
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα title tags είναι
διαφορετικά από τα heading
tags που χρησιμοποιούμε μέσα στο παρόν άρθρο. Περισσότερα για τα heading tags λίγο
παρακάτω (παράγραφος 12).
Πώς
να Δημιουργήσετε Βελτιστοποιημένα Title Tags
Προκειμένου να εκμεταλλευτείτε στο
έπακρο τα title tags και το value που αυτά παρέχουν στα πλαίσια της on-page
βελτιστοποίησης αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω 3 βήματα:
1. Μέγεθος title
tag: Το μήκος τους δεν πρέπει να ξεπερνά τους 67-70 χαρακτήρες. Για την
ακρίβεια το συνολικό μήκος που καταλαμβάνει δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 612px.
Και επειδή είναι δύσκολο να υπολογίζετε με βάση τα pixels, για να είστε
σίγουροι ότι το title tag δεν θα κοπεί και θα εμφανίζεται ολόκληρο, δημιουργείστε τίτλους με μήκος μέχρι 62-65
χαρακτήρες. Για όσους χρησιμοποιείτε Word Press, θα έχετε
σίγουρα ακουστά για το Yoast
SEO plugin. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι “edit snippet”
και να φροντίσετε να μείνετε εντός ορίων. Για τους υπόλοιπους το Moz Title Tag Generator ή
ακόμα και αυτός ο απλός Word
Counter θα κάνουν
- τη δουλειά τους περίφημα.
- Χρήση
keywords: Χρησιμοποιήστε το κυρίως keyword στην αρχή
του title tag. Μην απλά αραδιάζετε keywords χωρίς να υπάρχει λογική (key word
stuffing). Σύμφωνα με τη Google, “Focus
on the user and all else will follow“. Δημιουργείστε
title tags για ανθρώπους και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.
- Branding: Αν σας έχει μείνει κάποιος ακόμα χώρος μπορείτε στο τέλος να
προσθέσετε την επωνυμία της επιχείρησής σας (πχ Shistohilis ) μετά από ένα pipe (|) ή κάποιο dash/hyphen (-).
Μερικά παραδείγματα
title tags που λειτουργούν σωστά και δεν κόβονται λόγω του μήκους είναι:
- Οικονομικό
SEO: 5 Λόγοι για να ΜΗΝ Πέσετε στην Παγίδα του (57 χαρακτήρες)
- Πρώτη Θέση
στη Google – Πόσo “Εγγυημένη” Μπορεί να Είναι; (57 χαρακτήρες)
- Εταιρεία
SEO: Πώς να Επιλέξετε τον Κατάλληλο Συνεργάτη – Shistohilis (67 χαρακτήρες)
- Link
Building Ελλάδα – Ο Απόλυτος SEO Οδηγός Link Building 2017 (63 χαρακτήρες)
12. Βελτιστοποιήστε τα Meta Descriptions
Το meta description
είναι μία μικρή επεξηγηματική παράγραφος που συνοδεύει το title tag (και το
URL) στο snippet. Αν και (θεωρητικά) δεν επηρεάζει ευθέως τη κατάταξη της σελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα, στην πράξη το κάνει και με το παραπάνω. Τα meta descriptions οφείλουν να είναι εντυπωσιακά
και να “τραβούν το μάτι” ώστε ο χρήστης με τη σειρά του να επιλέξει να κάνει
click στο δικό σας snippet και όχι σε κάποιο άλλο που πιθανώς να κάνει rank
υψηλότερα από το δικό σας.
Με ακόμα πιο απλά λόγια,
αν ένα άρθρο σας κατατάσσεται τρίτο στη Google αλλά το CTR του είναι καλύτερο
από τα 2 αποτελέσματα της πρώτης και δεύτερης θέσης, αυτό απλά αποτελεί ισχυρή
ένδειξη για τη Google ότι το δικό σας άρθρο δίνει καλύτερη απάντηση στο ερώτημα
των χρηστών. Και σωστά μαντέψατε… Λίγες εβδομάδες ή μήνες αργότερα η οργανική σας κατάταξη θα βελτιωθεί περαιτέρω καταλαμβάνοντας την κορυφή.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν
φαίνεται η “οργανική πορεία” κάποιου κειμένου στη Google όπως αυτή καταγράφεται στο Google
Search Console (εικόνα 3 – διάστημα 90 ημερών – Νοέμβριος 2016 / Ιανουάριος
2017) και στο Google Analytics (εικόνα 4 – από τη δημιουργία του άρθρου στις
6/5/16 μέχρι και τον Ιανουάριο 2017).

Εικόνα 3 – Πώς τα
metrics (πχ CTR) επηρεάζουν την οργανική κατάταξη

Εικόνα 4 – Αύξηση
Οργανικού Traffic από τη Δημιουργία του Άρθρου (6/5/16) μέχρι τον Ιανουάριο
2017
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
TIP: Δημιουργήστε meta
descriptions μέχρι 160 χαρακτήρες και προσπαθήστε σε αυτό
το χώρο να αναδείξετε τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το δικό σας προϊόν /
υπηρεσία ανώτερη από των ανταγωνιστών.
13. Βελτιστοποιήστε τα Heading Tags
Τα heading
tags είναι εξαιρετικά σημαντικά καθώς βοηθούν τους χρήστες αλλά και τις μηχανές
αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα τη δομή αλλά και τη σπουδαιότητα των
επιμέρους παραγράφων του περιεχομένου σας. Χρησιμοποιήστε τα heading tags με
φειδώ και όχι απλά επειδή λόγω CSS δείχνουν μεγαλύτερα και κάνουν stand out από
το υπόλοιπο κείμενο.
Κάθε σελίδα
πρέπει να περιέχει ένα
(1) H1 heading tag (που είναι συνήθως και το headline – η
επικεφαλίδα του άρθρου) στο οποίο φροντίζουμε να περιλαμβάνει (όσο πιο κοντά
στην αρχή του) το main keyword που στοχεύουμε. Ακολούθως χρησιμοποιήστε όσα H2 heading tags θέλετε προκειμένου
να χωρίσετε το περιεχόμενο σας σε λογικές οντότητες (παραγράφους) στα οποία θα
περιέχονται τα secondary keywords (τα δευτερεύοντα, βοηθητικά ως προς το main
keywords).
Αν χρειαστεί
μπορείτε να συνεχίστε προσθέτοντας μέχρι και H6 tags αν το μέγεθος και η δομή
του περιεχομένου σας το επιτρέπει. Συνήθως χρησιμοποιώντας μέχρι H3 tags
καλύπτεται η συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών σας.
14. Βελτιστοποιήστε τις Φωτογραφίες
Ένα από τα
σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα websites είναι αυτό της
ταχύτητας φόρτωσης όπως είδαμε παραπάνω. Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται (και)
στην πληθώρα των sliders και υψηλής ανάλυσης φωτογραφιών που περιέχουν. Σίγουρα
χρειαζόμαστε ποιοτικές φωτογραφίες / banners να προσελκύουν την προσοχή των
επισκεπτών αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος της
ταχύτητας. Ας δούμε λοιπόν τι συμπεριλαμβάνεται στη βελτιστοποίηση των
φωτογραφιών.
Image
filename & size: Το μέγεθος των φωτογραφιών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 100-150KB ανά
φωτογραφία (σε πολλές δε περιπτώσεις ακόμα και αυτό το
μέγεθος είναι υπερβολικό). Μην ξεχνάτε το μέγεθος επηρεάζει τη ταχύτητα άρα και
τα rankings σας. Το όνομα (filename) της φωτογραφίας πρέπει να είναι γραμμένοΠΑΝΤΑ με
λατινικούς
χαρακτήρες (ποτέ Ελληνικά), να περιέχει περιγραφικές λέξεις για το τι ακριβώς
απεικονίζεται σε αυτή και οι λέξεις να χωρίζονται με παύλες (hyphens).
ALT text: Σε
συνέχεια του image filename φροντίστε να είστε το ίδιο περιγραφικοί και με το
alt text. Η διαφορά εδώ είναι ότι μπορείτε άφοβα να χρησιμοποιήσετε Ελληνικά.
Χρησιμοποιήστε τα keywords που δημιουργήσατε τα H1 & H2 heading tags (εκτός
και αν η φωτογραφία αφορά σε κάτι άλλο).
Caption: Δεν
αποτελεί παράγοντα κατάταξης αλλά βοηθά τους χρήστες σας να κατανοήσουν καλύτερα
τη φωτογραφία αν δεν είναι από μόνη της αρκούντως επεξηγηματική. Το caption
είναι ουσιαστικά η λεζάντα που βρίσκεται στο κάτω ή πλαϊνό μέρος της
φωτογραφίας.
15. “Χτίστε” Ποιοτικά Links
Το Link Building (η διαδικασία απόκτησης δηλαδή
εισερχομένων συνδέσμων / links προς την ιστοσελίδα σας) είναι μια από τις πιο
σπουδαίες SEO δεξιότητες που μπορείτε να καλλιεργήσετε καθώς
απαιτεί συνδυασμό πολλών άλλων όπως η δημιουργία περιεχομένου,
πωλήσεις, on-line & off-line marketing, programming,
ψυχολογία κοκ.
Ταυτόχρονα, το πλήθος αλλά κυρίως η ποιότητα
και σχετικότητα των backlinks είναι
ένας από τους 3 σημαντικότερους ranking factors (παράγοντες κατάταξης) στη Google οπότε αν ενδιαφέρεστε για
οργανικό traffic τότε το link building είναι απλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ!
16. Επενδύστε σε Local SEO
Με την
υλοποίηση του local search algorithm το 2014 (στην Ελλάδα το 2015) που έγινε
γνωστός στην SEO κοινότητα με το ψευδώνυμο “Pigeon”, η Google τάραξε για τα καλά τα
λιμνάζοντα νερά του τοπικού (local) SEO.
Όταν μιλάμε
για τοπικό SEO εννοούμε τις ενέργειες εκείνες που αποσκοπούν στην αύξηση της
ορατότητας (visibility) σε τοπικό επίπεδο. Αν δηλαδή είστε μια επιχείρηση που
διαθέτει τα προϊόντα / υπηρεσίες της στην αγορά μιας συγκεκριμένης πόλης /
περιοχής και όχι Πανελλαδικά, τότε οφείλετε να επενδύσετε σε τοπικό SEO.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν φυσικά όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες / εταιρείες
που παρέχουν υπηρεσίες όπως
ηλεκτρολόγοι,
υδραυλικοί, κηπουροί, γιατροί, φροντιστήρια κοκ αλλά και καταστήματα (με ή
χωρίς eshop) που διαθέτουν τα προϊόντα τους στη τοπική αγορά.
Οι ενέργειες που
υποστηρίζουν το τοπικό SEO είναι οι εξής:
AP (+W)
Consistency: όπου N (name), A (address), P
(phone number), W (website). Με πολύ απλά λόγια
φροντίζουμε οπουδήποτε και αν αναφέρεται η επιχείρηση μας (στην ίδια μας την
ιστοσελίδα, online directories, Google Business Listing κοκ) να εμφανίζεται με
τα ίδια ακριβώς στοιχεία και να είναι πλήρως ενημερωμένες οι καταχωρήσεις
σχετικά με τα προϊόντα / υπηρεσίες που προσφέρουμε, τη τιμή και τη διαθεσιμόττα
τους, το ωράριο λειτουργίας κοκ.
“Χτίστε” την Αξιοπιστία σας: Επενδύστε στην καλή σας φήμη συγκεντρώνοντας όσο τo
δυνατόν περισσότερες θετικές κριτικές (reviews). Οι καλές κριτικές κάνουν την
επιχείρηση σας να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες (κίτρινα αστεράκια με reviews)
στα SERPs και αυξάνει κατακόρυφα το CTR. 90% των πελατών έχουν παραδεχθεί ότι επηρεάζονται από τα reviews πριν
προχωρήσουν σε αγορά. Και θα συμφωνήσω ότι τα reviews δεν
είναι τόσο δημοφιλή στην Ελλάδα όπως σε άλλες χώρες αλλά είπαμε… δική σας είναι
η επιχείρηση… επενδύστε σε αυτή!
Σκεφτείτε τοπικά: Ως τοπική επιχείρηση πρέπει να σκέφτεστε και να πράττετε τοπικά. Δημιουργείστε περιεχόμενο προσαρμοσμένο στη τοπική
κοινωνία για να αποκτήσετε traffic, links, social media following και αναφορές
στο τοπικό τύπο.
17. Μην Υποτιμάτε το Εποχιακό SEO
Με την συντριπτική
πλειοψηφία των ανθρώπων να ψάχνει online στις μηχανές αναζήτησης για
πληροφορίες πάσης φύσεως, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει
και σε περιόδους όπως είναι η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, μεγάλες ονομαστικές
ή θρησκευτικές εορτές (πχ Χριστούγεννα, Πάσχα), έναρξη σχολικής χρονιάς,
καλοκαιρινές διακοπές κοκ. Η κύρια διαφορά όμως είναι ότι στις περιόδους αυτές,
η ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες κυριολεκτικά εκτοξεύεται!
18. BONUS – Διπλασιάσετε (τουλάχιστον) το
Traffic Μέσα σε Λίγες Ώρες Εφαρμόζοντας την Ακόλουθη και ΜΟΝΟ Τεχνική
Ναι, είναι
αλήθεια! Δεν πρόκειται απλά για έναν πηχιαίο τίτλο. Είναι μια εξαιρετικά απλή
στην εφαρμογή της τεχνική η οποία εφαρμοζόμενη σωστά και σε κλίμακα μπορεί με
ελάχιστο κόπο (αναλόγως και το μέγεθος της ιστοσελίδας μας) να διπλασιάσει, ακόμα και να τριπλασιάσει το
οργανικό traffic μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Η τεχνική
αυτή στηρίζεται στη μελέτη των δεδομένων στο Google Search Console και
τη βελτίωση του υπάρχοντος περιεχομένου ή τη δημιουργία νέου (αν δεν υπάρχει
κάτι σχετικό) ώστε να καλύψουμε τα όποια κενά.
Απαραίτητη
προϋπόθεση: Πριν ξεκινήσετε πρέπει πρώτα να βεβαιωθείτε ότι έχετε
προσθέσει το site σας στο Google
Search Console και το έχετε κάνει verify.
Ξεκινάμε…
Συνδεόμαστε
στο Google Search
Console και επιλέγουμε την ιστοσελίδα μας από τη λίστα των
διαθέσιμων properties. Αν έχετε μόνο ένα website, απλά επιλέξτε το κάνοντας
click πάνω σε αυτό. Στη σελίδα που θα ανοίξει, επιλέξτε τα ακόλουθα (όπως
φαίνονται και στην εικόνα 5 παρακάτω:
Στην
αριστερή μεριά της οθόνης πατήστε πάνω στο “Search Traffic”
και επιλέξτε “Search
Analytics“.
Στη
συνέχεια επιλέξτε (tick the boxes), “Clicks“,
“Impressions“, “CTR”
& “Position” όπου clicks είναι ο αριθμός των επισκέψεων ανά
keyword, σελίδα, χώρα, συσκευή κοκ, impressions είναι πόσες φορές εμφανίζονται
αποτελέσματα από την ιστοσελίδα σας στη Google ανεξάρτητα από αν κάποιος έκανε
click ή όχι, CTR είναι το ποσοστό των impressions που μετατράπηκαν σε clicks
(υπολογίζεται με απλή διαίρεση impressions/clicks) και τέλος position είναι η
μέση θέση εμφάνισης στη Google για το συγκεκριμένο keyword, σελίδα, χώρα,
συσκευή κοκ.
Ακολούθως
φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση τις σελίδες (“Pages“).
Επιλέγουμε
στο “Dates” ως ιστορικότητα τις 90 ημέρες (που είναι και το
μεγαλύτερο διάστημα δυστυχώς για το οποίο μας παρέχει η Google δεδομένα).
Και
τέλος φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση των αριθμό των impressions κάνοντας
απλά click πάνω στη στήλη “Impressions“.

Εικόνα 5 – Αρχική Οθόνη
Επιλογών στο Google Search Console
Ο σκοπός μας είναι να εντοπίσουμε
σελίδες οι οποίες λαμβάνουν πολλά impressions (εμφανίζονται δηλαδή στη Google),
βρίσκονται αρκετά υψηλά στην κατάταξη (πρώτη ή δεύτερη σελίδα της Google) αλλά
λαμβάνουν λίγα clicks οπότε και το CTR είναι χαμηλό (θυμηθείτε πόσο σημαντικό
είναι το CTR από αυτά που αναλύσαμε παραπάνω).
Με τη λογική αυτή θα εξετάσουμε το
δεύτερο αποτέλεσμα το οποίο στο διάστημα των τελευταίων 3 μηνών (90 ημέρες
είπαμε η μέγιστη ιστορικότητα στα δεδομένα) έχει αρκετά impressions (11.158), εμφανίζεται κατά
μέσο όρο στη τελευταία θέση της πρώτης σελίδας της Google (9.6) αλλά έχει λάβει
μόνο 16 clicks με
το τραγικό CTR του
0.14%.
Επιλέγουμε λοιπόν το δεύτερο
αποτέλεσμα το οποίο στην περίπτωση αυτή είναι ένας ηλεκτρικός μύλος άλεσης
αλατιού / πιπεριού. Στη νέα οθόνη που ανοίγει, έχουμε πλέον δεδομένα μόνο για
το εν λόγω προϊόν (ένδειξη 1 στην εικόνα 6).
Επιλέγουμε “Queries” (ένδειξη 2 στην
εικόνα 6) ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στα keywords που κάνουν trigger το δικό
μας προϊόν στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Δείτε πώς διαμορφώνεται πλέον
η στήλη με τα queries.
Τέλος, όπως και στο προηγούμενο βήμα,
φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση τον αριθμό των impressions (ένδειξη 3 στην
εικόνα 6).

Εικόνα 6 –
Αποτελέσματα Αναζητήσεων για Συγκεκριμένο Προϊόν / Σελίδα
Από εδώ και πέρα τα πράγματα
γίνονται ευκολότερα. Φροντίζουμε να εντάξουμε όλα αυτά τα keywords μέσα στο
περιεχόμενο μας εμπλουτίζοντας το με νέες παραγράφους και ακολουθώντας τα best
practices για on-page SEO που αναλύσαμε προηγουμένως στον οδηγό αυτό.
Για παράδειγμα βλέπουμε ότι για το
keyword “electric pepper
mill” έχει λάβει μόνο 1 click αλλά έχει εμφανιστεί 1443 φορές (impressions)
με μέση θέση εμφάνισης
7.9. Ελέγχουμε αν αυτό το keyword εμφανίζεται επαρκώς στο
περιεχόμενο μας, αν αποτελεί main keyword φροντίζουμε να το συμπεριλάβουμε στο
title tag, meta description, heading tags κοκ αλλά και να κάνουμε link από
άλλες εσωτερικές ιστοσελίδες (internal linking) ή άλλα websites (link building)
χρησιμοποιώντας ως anchor text το ίδιο αυτό keyword.
Επαναλαμβάνουμε την ίδια
διαδικασία σε όλες μας τις σελίδες. Επανερχόμαστε κάθε 2-3 μήνες και με βάση τα
νέα δεδομένα στο Google Search Console επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία από την
αρχή.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Προκειμένου
να ενημερωθεί η Google για τις αλλαγές που πραγματοποιείτε σε κάθε ένα από τα
URLs το συντομότερο δυνατό πρέπει να πάτε στο Google Search Console και να
ζητήσετε νέα ευρετηρίαση των URLs. Από την αριστερή στήλη (sidebar)
επιλέγουμε Crawl >> Fetch as Google.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP 2: Προχωρώντας
ένα βήμα παραπέρα, με αυτή τη τεχνική εντοπίζουμε keywords για τα οποία ναι μεν
παίρνουμε impressions (ενδεχομένως και clicks) αλλά δεν έχουμε σχετικό
περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας. Η αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε
περιεχόμενο (εφαρμόζοντας ότι είδαμε σε αυτό τον SEO οδηγό), ανώτερο ποιοτικά
και ποσοτικά του ανταγωνισμού.
SEO
για Αρχάριους – Μπορώ Τελικά να Κάνω SEO Μόνος μου;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ, υπό
προϋποθέσεις βέβαια. Αν μπορείτε να αφιερώσετε το χρόνο που απαιτείται στην
εκμάθηση των βασικών εργαλείων και τεχνικών που αναπτύχθηκαν παραπάνω θα είστε
σε θέση να δείτε πολύ καλά αποτελέσματα σε σχέση τουλάχιστον με ιστοσελίδες του
ανταγωνισμού που δεν γίνεται καμία προσπάθεια βελτιστοποίησης τους.
Για να είμαστε όμως και ρεαλιστές,
πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να ανταγωνιστείτε εταιρίες που διαθέτουν
sophisticated εργαλεία, πλατφόρμες και αφιερωμένο τμήμα marketing για αυτό τον
σκοπό.
Ή ακόμα περισσότερο να δείτε
παρόμοια αποτελέσματα με αυτά που φέρουν agencies & SEO consultants των
οποίων το αντικείμενο τους είναι αυτό και επενδύουν ατελείωτες ώρες στην
ανάπτυξη τεχνογνωσίας και στη δοκιμή πρακτικών σε ευρεία κλίμακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου