Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Γνωρίζουμε τι θα πει Στρατηγική; Γνωρίζουμε τα αποτελέσματα  της  Δημιουργικής  Λογιστικής  ;

 By D. Shistohilis
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μαρκίδη, καθηγητή Στρατηγικής και Διεθνούς Διοίκησης και Πρόεδρο της Έδρας στο London Business School, ελάχιστοι ακαδημαϊκοί συμφωνούν μεταξύ τους για το τι πραγματικά είναι η Στρατηγική Διοίκησης των επιχειρήσεων. Ορισμοί υπάρχουν πολλοί. Πρότυπα επίσης, αρκετά με τα γνωστά παραδείγματα, τόσο σε περιπτώσεις πολέμων όσο και σε περιπτώσεις επιχειρηματικών επιτυχιών.
Σ’ αυτό που καταλήγει ο καθηγητής κ. Μαρκίδης είναι ότι:
Απλώς δεν γνωρίζουμε τι πραγματικά είναι η Στρατηγική ή πώς μπορούμε να αναπτύξουμε μια καλή Στρατηγική.
 Είναι γεγονός ότι η Διοίκηση Επιχειρήσεων για ένα σχεδόν αιώνα περιστρέφεται γύρω από την Οργάνωση της Ροής των Εργασιών με Στόχο το Κέρδος. Αυτή η διατύπωση κατεύθυνε τους μάνατζερ, οι οποίοι στόχευαν σχεδόν μόνιμα στον περιορισμό των δαπανών και στην αύξηση των Πωλήσεων.
Αυτό το είδος του Μάνατζμεντ, που στην εποχή μας θεωρείται παραδοσιακό, λίγο πεπαλαιωμένο, δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ καιρό ακόμα.
Οφείλω να κάνω και ένα διαχωρισμό των εννοιών «Crisis Management» και «Χαοτικό Μάνατζμεντ» που συγχέει αρκετούς.
Το Crisis Management είναι διαφορετικό από το Χαοτικό Μάνατζμεντ. Ένας Έλληνας CEO κάποτε είπε ότι οι ξένοι μάνατζερ της μητρικής εταιρείας θαύμαζαν το «Χαοτικό» Μάνατζμεντ που ασκούσε.
Κατά βάθος, όμως, δεν νομίζω ότι το εκτιμούσαν ιδιαίτερα. Εκτιμούσαν την… καπατσοσύνη του Έλληνα μάνατζερ! Το γεγονός ότι διαθέτεις τη μεσανατολίτικη πονηριά και εφευρετικότητα και τα μπαλώνεις γλιστρώντας πάντα σε μια διέξοδο δεν σημαίνει ότι ασκείς σωστό Μάνατζμεντ, ούτε ότι μπορείς να το κάνεις για πάντα!
Ο Προγραμματισμός προβλέπει αρνητικές καταστάσεις και συγκυρίες και απαιτεί να προβλεφθούν.

Οι απειλές που φάνηκαν με τα νύχια και τα δόντια πλέον απροκάλυπττα έτοιμες να κατασπαράξουν το θήραμά τους, δεν απειλούν μόνο τα κέρδη, αυτή η ελπίδα χάθηκε για πολλές εταιρείες, αλλά απειλούν την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας.
Η Δημιουργική Λογιστική εξάντλησε όλα τα διαθέσιμα περιθώρια που είχε.
 Του χρόνου τι θα κάνουμε;

 Ο Σχεδιασμός μιας επιτυχημένης Στρατηγικής είναι μια αέναη προσπάθεια,
δηλαδή το γεγονός πως ορισμένες εταιρείες, μετρημένες στα δάχτυλα, προβάλλονται ως επιτυχημένες σήμερα, δεν σημαίνει ότι θα είναι επιτυχημένες και αύριο.

 Για να είναι επιτυχημένες αύριο, θα πρέπει να αναπτύξουν μια Στρατηγική που θα είναι ανώτερη του ΑΥΡΙΟ!
Αυτό σημαίνει ότι οι προβλέψεις τους και οι στόχοι τους δεν πρέπει να περιορίζονται μόνο στη δική τους εταιρεία αλλά να προσπαθούν να μαντέψουν και τα Στρατηγικά Σχέδια του Ανταγωνισμού!

Δεν υπάρχουν σχόλια: